Figyelj oda a csalókra! A bankod nem mindig téríti meg a veszteséget!

Mi történt?

Az MNB (Magyar Nemzeti Bank) szerint egyre több a pénzügyi visszaélés, ahol az ügyfelek megtévesztésére építenek a csalók – és a bankok egyre gyakrabban nem fizetnek kártérítést.

Mire figyelj most különösen?

  • Egyre több olyan eset van, amikor az ügyfél saját maga adja meg a csalóknak a netbankos vagy kártyás adatait – például, mert azt hiszi, hogy banki alkalmazott hívja.
  • Ezután a pénzt pillanatok alatt elutalják, és a bank nem téríti meg, mivel „az ügyfél közreműködött” a csalásban.

Mikor nem fizet a bank?

Ha a csalás úgy történt, hogy:

  • te adtad meg az adataidat (telefonon, linkre kattintva, hamis weboldalon),
  • jóhiszeműen, de tudatosan engedélyezted a tranzakciót.

Ez jogilag úgy számít, hogy „első veszteség” téged terhel – azaz te voltál figyelmetlen.

Mit tehetsz?

  • Soha ne add meg telefonon, e-mailben, Messengeren vagy SMS-ben a netbanki/kártyás adataidat!
  • Ne kattints ismeretlen linkekre, még akkor sem, ha „bank nevében” küldik!
  • Ha kétséged van: inkább hívj vissza te egy hivatalos számot, vagy írj a bankodnak a saját applikációdból.

🧠 Összefoglalás:

Sokak szerint „ma már mindent megtérít a bank” – de ez nem igaz.
Ha nem vagy elég óvatos, te viseled a kárt.
Ezért fontos, hogy ne csak a pénzügyeidhez, de a biztonságodhoz is kérj szakértő segítséget, ha elbizonytalanodsz.

Kategóriák: