Figyelj oda a csalókra! A bankod nem mindig téríti meg a veszteséget!
Mi történt?
Az MNB (Magyar Nemzeti Bank) szerint egyre több a pénzügyi visszaélés, ahol az ügyfelek megtévesztésére építenek a csalók – és a bankok egyre gyakrabban nem fizetnek kártérítést.
Mire figyelj most különösen?
- Egyre több olyan eset van, amikor az ügyfél saját maga adja meg a csalóknak a netbankos vagy kártyás adatait – például, mert azt hiszi, hogy banki alkalmazott hívja.
- Ezután a pénzt pillanatok alatt elutalják, és a bank nem téríti meg, mivel „az ügyfél közreműködött” a csalásban.
Mikor nem fizet a bank?
Ha a csalás úgy történt, hogy:
- te adtad meg az adataidat (telefonon, linkre kattintva, hamis weboldalon),
- jóhiszeműen, de tudatosan engedélyezted a tranzakciót.
Ez jogilag úgy számít, hogy „első veszteség” téged terhel – azaz te voltál figyelmetlen.
Mit tehetsz?
- Soha ne add meg telefonon, e-mailben, Messengeren vagy SMS-ben a netbanki/kártyás adataidat!
- Ne kattints ismeretlen linkekre, még akkor sem, ha „bank nevében” küldik!
- Ha kétséged van: inkább hívj vissza te egy hivatalos számot, vagy írj a bankodnak a saját applikációdból.
🧠 Összefoglalás:
Sokak szerint „ma már mindent megtérít a bank” – de ez nem igaz.
Ha nem vagy elég óvatos, te viseled a kárt.
Ezért fontos, hogy ne csak a pénzügyeidhez, de a biztonságodhoz is kérj szakértő segítséget, ha elbizonytalanodsz.






